Onze wasmachines zijn specifiek ontworpen voor installatie op een koudwateraansluiting. Voor een optimaal wasresultaat en een zo goed mogelijke behandeling van het wasgoed gebruiken onze wasmachines tijdens het wasproces ook koud water, omdat het gebruik van alleen warm water het wasresultaat negatief kan beinvloeden.
Veelgestelde vragen
Op deze pagina vindt u een aantal veel gestelde vragen over AEG en de AEG apparatuur. Heeft u problemen met de apparatuur van AEG? Gebruik dan onze probleemoplossing om problemen te verhelpen. Mocht u andere vragen hebben kijk dan of u het antwoord hieronder kunt vinden of neem contact op met de klantenservice van AEG.
Wasmachines
1. Kan ik mijn wasmachine aansluiten op een warmwaterleiding?
2. Waarom kan ik mijn wasmachine van AEG niet op de website vinden?
De website geeft alleen de wasmachines van onze huidige lijn weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model wasmachine of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
3. Hoe oud is mijn wasmachine van AEG?
U kunt bepalen hoe oud uw wasmachine is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
4. Er staat een foutcode op mijn AEG wasmachine. Wat betekent de foutcode op mijn wasmachine?
De foutcodes van uw wasmachine hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Gebruik onze Probleemoplossing om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe u het probleem kunt oplossen.
5. Wat betekenen de symbolen op de wasmachines van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw apparaat zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u hier een digitale versie downloaden.
6. Waarom komt er een vieze geur uit mijn wasmachine?
De vieze geur uit uw wasmachine kan een aantal verschillende oorzaken hebben. Gaat het bijvoorbeeld om een vieze geur of ruikt uw wasmachine naar brand? Lees meer over mogelijke oorzaken en hoe u het potentiële probleem kunt verhelpen in onze Probleemoplossing.
7. Mijn wasmachine werkt niet. Waar kan ik mijn AEG wasmachine laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een AEG-gecertificeerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
8. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG wasmachine?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding voor uw AEG wasmachine downloaden.
10. Het lukt mij niet om mijn wasmachine te connecteren met de app, waar ligt dit aan?
Vaak heeft dit te maken met het feit dat de wasmachine op zolder staat en het wifi signaal van de router reikt meestal niet tot de 2e verdieping. Dit komt doordat de zolder het verst verwijdert is van de router.
Dit kun je op 3 manieren oplossen:
-Via een access point: door middel van een netwerkkabel naar je zolder sluit je een access point aan op je router. Op deze manier heb je geen last meer van obstakels. De snelheid blijft dus maximaal en je hebt altijd een sterk wifi signaal.
-Via Multiroom wifi: op deze manier creëer je één groot wifi netwerk met overal in huis een sterk wifi signaal. Je plaatst een basisstation bij je router en zet satellieten op andere plekken in je huis. De verschillende stations weten van elkaar waar in huis ze zijn en communiceren draadloos met elkaar.
-Via het stroomnet: dit doe je door één powerline adapter aan te sluiten bij je router en steekt de tweede op zolder in het stopcontact. Zo creëer je daar een extra wifi netwerk met een sterk signaal zonder kabels te trekken. Valt het stopcontact op zolder onder een andere stroomgroep? Kies dan een adapter met automatische fasekoppeling.
Drogers
1. Waarom kan ik mijn AEG droger niet op de website vinden?
De site van AEG geeft uitsluitend onze huidige drogers weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model droger of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
2. Hoe oud is mijn droger van AEG?
U kunt bepalen hoe oud uw droger is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
3. Er staat een foutcode op mijn AEG droger. Wat betekent de foutcode op mijn droger?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Gebruik onze Probleemoplossing om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe u het probleem kunt oplossen.
4. Wat betekenen de symbolen op mijn droger van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw droger betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw apparaat zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u hier een digitale versie downloaden.
5. Mijn AEG droger doet het niet. Waar kan ik mijn droger laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een AEG-gecertificeerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
6. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG droger?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.
7: Waar kan ik een droger van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG droger en overweegt u een AEG droger te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
8. Het lukt mij niet om mijn wasdroger te connecteren met de app, waar ligt dit aan?
Vaak heeft dit te maken met het feit dat de droger op zolder staat en het wifi signaal van de router reikt meestal niet tot de 2e verdieping. Dit komt doordat de zolder het verst verwijdert is van de router.
Dit kun je op 3 manieren oplossen:
-Via een access point: door middel van een netwerkkabel naar je zolder sluit je een access point aan op je router. Op deze manier heb je geen last meer van obstakels. De snelheid blijft dus maximaal en je hebt altijd een sterk wifi signaal.
-Via Multiroom wifi: op deze manier creëer je één groot wifi netwerk met overal in huis een sterk wifi signaal. Je plaatst een basisstation bij je router en zet satellieten op andere plekken in je huis. De verschillende stations weten van elkaar waar in huis ze zijn en communiceren draadloos met elkaar.
-Via het stroomnet: dit doe je door één powerline adapter aan te sluiten bij je router en steekt de tweede op zolder in het stopcontact. Zo creëer je daar een extra wifi netwerk met een sterk signaal zonder kabels te trekken. Valt het stopcontact op zolder onder een andere stroomgroep? Kies dan een adapter met automatische fasekoppeling.
Ovens
1. Hoe kan ik mijn AEG oven reinigen?
Het emaille of roestvrijstaal van de ovens kan worden schoongemaakt met een normaal sopje. U kunt het roestvrij staal schoonmaken met onze speciale reiniger, verkrijgbaar via onze webshop.
2. Waarom kan ik mijn AEG oven niet op de website vinden?
De site geeft uitsluitend onze huidige modellen ovens weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
3. Hoe oud is mijn oven van AEG?
U kunt bepalen hoe oud uw oven is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
4. Er staat een foutcode op mijn oven. Wat betekent de foutcode op mijn oven?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Gebruik onze Probleemoplossing om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe u het probleem kunt oplossen.
5. Wat betekenen de symbolen op mijn oven van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw apparaat betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw apparaat zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u hier een digitale versie downloaden.
6. Mijn oven doet het niet. Hoe kan ik deze laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een AEG-gecertificeerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
7. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG oven?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.
8. Waar kan ik een oven van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG oven en overweegt u een AEG oven te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
Kookplaten
1. Hoe sluit ik mijn kookplaat van AEG op stroom aan?
De aansluiting van alle elektrische, keramische of inductiekookplaten van AEG is afhankelijk van uw huisinstallatie en moet altijd door een erkende elektricien worden uitgevoerd.
2. Waar zit de gasaansluiting op mijn AEG kookplaat?
De aansluiting voor de gasslang bevindt zich aan de rechter achterkant van het fornuis.
3. Hoe kan ik mijn keramische kookplaat schoonmaken?
We bevelen u aan onze keramische schoonmaakproducten te gebruiken. U kunt deze producten via onze webshop aankopen. Gebruik eerst de kookplaatschraper en vervolgens het schoonmaakmiddel voor keramische kookplaten.
4. Waarom kan ik mijn kookplaat van AEG niet op de website vinden?
De site geeft uitsluitend onze huidige kookplaten weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
5. Hoe oud is mijn AEG kookplaat?
U kunt bepalen hoe oud uw kookplaat is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
6. Er is een foutcode op mijn kookplaat opgetreden. Wat betekent de foutcode op mijn AEG kookplaat?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Gebruik onze Probleemoplossing om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe u het probleem kunt oplossen.
7. Wat betekenen de symbolen op mijn AEG kookplaat?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw kookplaat betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw apparaat zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u hier een digitale versie downloaden.
8. Mijn kookplaat doet het niet. Waar kan ik mijn kookplaat van AEG laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een AEG-gecertificeerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
9. Waar vind ik de handleiding voor mijn kookplaat van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.
10. Waar kan ik een kookplaat van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG kookplaat en overweegt u een AEG kookplaat te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
Koelkasten en vriezers
1. Mijn AEG koelkast/vriezer ruikt vreemd. Hoe kom ik van die geur af?
Electrolux verkoopt geurverdrijvers die speciaal zijn ontwikkeld voor uw koelkast of vriezer. Neem een kijkje in onze webshop voor meer informatie over deze geurverdrijvers en om ze meteen te kunnen bestellen.
2. Waarom kan ik mijn koelkast/vriezer niet op de website van AEG vinden?
De website geeft alleen de koelkasten en vriezers van onze huidige lijn weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
3. Hoe oud is mijn AEG koelkast/vriezer ?
U kunt bepalen hoe oud uw koelkast of vriezer is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
4. Er staat een foutcode op mijn koelkast/vriezer. Wat betekent de foutcode op mijn AEG koelkast/vriezer?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Gebruik onze Probleemoplossing om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe u het probleem kunt oplossen.
5. Wat betekenen de symbolen op mijn koelkast of vriezer van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw apparaat betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw apparaat zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u hier een digitale versie downloaden.
6. Mijn koelkast of vriezer werkt niet. Hoe kan ik mijn koelkast of vriezer laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een AEG-gecertificeerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
7. Waar vind ik de handleiding voor mijn koelkast of vriezer van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.
8. Waar kan ik een koelkast of vriezer van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG koelkast of vriezer en overweegt u een AEG koelkast of vriezer te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
Afzuigkappen
1. Hoe kan ik de filters in mijn AEG afzuigkap reinigen?
Filters kunnen altijd met de hand worden gewassen en sommigen kunnen ook in de vaatwasser - zie hiervoor het hoofdstuk 'Onderhoud' in de handleiding. Spoel ze goed na en droog ze voordat u ze weer in de afzuigkap plaatst.
2. Waarom kan ik mijn afzuigkap niet op de website van AEG vinden?
De website geeft alleen de afzuigkappen van onze huidige lijn weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
3. Hoe oud is mijn afzuigkap van AEG?
U kunt bepalen hoe oud uw afzuigkap is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
4. Mijn afzuigkap doet het niet. Waar kan ik mijn afzuigkap van AEG laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een gelicentieerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
5. Waar vind ik de handleiding voor mijn afzuigkap van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.
6. Waar kan ik een afzuigkap van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG afzuigkappen en overweegt u een AEG afzuigkappen te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
Stofzuigers
1. Waarom kan ik mijn stofzuiger niet vinden op de website van AEG?
De website geeft alleen de stofzuigers van onze huidige lijn weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
2. Hoe oud is mijn AEG stofzuiger?
U kunt bepalen hoe oud uw stofzuiger is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
3. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG stofzuiger?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.
4. Waar kan ik een stofzuiger van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG stofzuiger en overweegt u een AEG stofzuiger te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
5. Mijn stofzuiger doet het niet. Waar kan ik mijn AEG stofzuiger laten repareren?
Indien je stofzuiger defect is, wordt je apparaat in onze werkplaats beoordeeld en gerepareerd.
Voor stofzuigers tot 60 maanden (5 jaar) oud hanteren wij een tarief van € 60,- inclusief retourzending.
Je kunt de stofzuiger direct per post opsturen of eventueel via de winkel.
Als je het apparaat zelf opstuurt, verzoeken we je bij de verzending een kopie van de aankoopnota, de klachtomschrijving, je naam, adresgegevens en telefoonnummer mee te sturen.
Je kunt het apparaat opsturen naar:
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling werkplaats
Antwoordnummer 10317
2400 WB Alphen aan den Rijn
Robotstofzuigers
1. De robot stopt met het reinigen en gaat terug naar de oplader. Wat is er gebeurd?
Waarschijnlijk moet de robot worden opgeladen. In dit geval zal de home-knop oplichten en de robot zal terugkeren naar de oplaadbasis. De batterij en de play/pauze knipperen om aan te geven dat de robot moet worden opgeladen, de home-knop zal oplichten en de robot zal terugkeren naar de oplaadbasis. De reiniging zal worden hervat wanneer de batterij 80% is opgeladen. De volledige oplaadtijd bedraagt ongeveer 2 uur. De gebruiksduur na de snelle oplading bedraagt ongeveer 80% van het maximum.
2. De robot detecteert obstakels die er niet zijn en vermijdt die delen (mist bepaalde delen van de vloer of het tapijt tijdens het reinigen).
U hebt waarschijnlijk glanzende vloeren en/of er schijnt sterk zonlicht op de vloer. Bij dikke/harige tapijten kan dit probleem ook voorkomen. Als de robot dit gedrag regelmatig vertoont, neem a.u.b. contact op met het Service Contact Centre van Electrolux. De contactgegevens zijn te vinden op de website, in het servicehoofdstuk of op uw mobiele app.
3. Hoe vaak moet ik het filter reinigen?
Voor optimale prestaties bevelen wij aan het filter om de 5 stofzuigbeurten te reinigen en om het om de 6 maanden te vervangen. Filters zijn verkrijgbaar op onze website (en op de mobiele app).
4. Wat is de officiële gebruiksduur?
Wanneer de batterij nieuw is, zal de robot voor ongeveer 40 minuten kunnen reinigen, afhankelijk van het vloertype (een tapijt reinigen verbruikt meer vermogen dan het reinigen van een harde vloer) in de normale modus. Als u reinigt in de ECO-modus, kan dit de gebruiksduur verlengen tot 60 minuten. Erg vuile oppervlakken kunnen het batterijvermogen ook verlagen.
5. Kan ik de robot gebruiken op een dik tapijt? Hoe groot mag het tapijt zijn?
De robot kan op hoogtes tot 2,2 cm klimmen Opmerking: indien het tapijt een mediumhoogte (< 1,5 cm - 2,2 cm) heeft, zal de robot eerst rond het tapijt reinigen en later terugkomen om het tapijt afzonderlijk te reinigen. Als het tapijt hoger is dan 2,2 cm, zal de robot het tapijt niet kunnen reinigen. Wanneer de robot de rand van het tapijt bereikt, zal hij verdergaan met het reinigen van de rest van de kamer.
6. Moet ik aandacht schenken aan iets in het bijzonder, wanneer ik voor de eerste keer stofzuig?
Raap vóór het stofzuigen kleinere en breekbare voorwerpen, zoals kledingstukken, gordijnkoorden, papier en netsnoeren op van de vloer. Als het apparaat over een netsnoer rijdt en eraan trekt, bestaat het risico dat er een voorwerp van een tafel of een rek wordt getrokken. Grotere, hogere voorwerpen zoals stoelen kunt u laten staan, want de robot stofzuigt eromheen. Het kan zijn dat muren met spiegels of vensters van de vloer tot aan het plafond (niet als ze een normaal kader hebben van een paar centimeter) de werking van het robotsysteem verstoren.
7. Kan ik meer dan 1 smartphone gebruiken om de robot te bedienen?
Ja, u kunt meerdere smartphones gebruiken voor dezelfde robot (zonder beperkingen), zolang u hetzelfde account gebruikt.
8. Het scherm is leeg.
De batterij is leeg. Laad de robot op.
Vaatwassers
1. Waarom kan ik mijn vaatwasser van AEG niet op de website vinden?
De website geeft alleen de vaatwasmachines van onze huidige lijn weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model vaatwasmachine of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw dealer.
2. Hoe oud is mijn vaatwasser van AEG?
U kunt bepalen hoe oud uw vaatwasser is door naar het serienummer op het typeplaatje te kijken. Het eerste getal duidt het laatste cijfer van het jaartal aan en de tweede en derde cijfers duiden de productieweek aan. Als het serienummer bijvoorbeeld 13500016 is, dan is het jaartal 2011 of 2001 en de week van productie is 35. De overige cijfers zijn het volgnummer.
3. Er staat een foutcode op mijn AEG vaatwasser. Wat betekent de foutcode op mijn vaatwasser?
De foutcodes van uw wasmachine hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Gebruik onze Probleemoplossing om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe u het probleem kunt oplossen.
4. Waarom komt mijn vaat er niet helemaal schoon uit?
U kunt met een aantal simpele tips en trucs het oplossen. Bekijk hier de mogelijkheden.
5. Waarom komt sommige vaat er niet helemaal droog uit?
U kunt met een aantal simpele tips en trucs het oplossen. Bekijk hier de mogelijkheden.
6. Waarom komt er een vieze geur uit mijn wasmachine?
De vieze geur uit uw wasmachine kan een aantal verschillende oorzaken hebben. Gaat het bijvoorbeeld om een vieze geur of ruikt uw wasmachine naar brand? Lees meer over mogelijke oorzaken en hoe u het potentiële probleem kunt verhelpen in onze Probleemoplossing.
7. Mijn wasmachine werkt niet. Waar kan ik mijn AEG wasmachine laten repareren?
Als u het probleem niet met behulp van onze Probleemoplossing hebt kunnen verhelpen, sturen we u met alle plezier een AEG-gecertificeerde servicemonteur. Vul het formulier in om een onderhoudsbeurt te plannen.
8. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG wasmachine?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding voor uw AEG wasmachine downloaden.
9. Waar kan ik een wasmachine van AEG kopen?
Heeft u interesse in een AEG wasmachine en overweegt u een AEG wasmachine te kopen? Gebruik onze Store locator om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom.
Algemene Vragen
1. Waar registreer ik mijn AEG apparaat?
Alle AEG apparaten worden geregistreerd op AEG.nl.
Dit kunt u doen op http://www.aeg.nl/mypages/register-a-product/
2. Waar registreer ik voor de 5 jaar aanvullende garantie voor mijn apparaten?
Als uw AEG apparaten in aanmerking komen voor de 5 jaar aanvullende garantie dan dient er een aparte registratie gedaan te worden op: www.MijnApparaten.nl
3. Komt mijn inbouwapparaat in aanmerking voor een aanvullende garantie?
Lees meer op:
http://www.aeg.nl/support/warranty-information/5-jaar-garantie-op-inbouwapparaten/
4. Komt mijn wasmachine of wasdroger in aanmerking voor een aanvullende garantie?
Lees meer op:
https://www.mijnapparaten.nl/aeg/acties/5jaarfabriekgarantie
5. Wat is een PNC / PROD. NR. / Productnummer?
Lees meer op:
http://www.aeg.nl/overlays/find-pnc/
6. Waar vind ik een PNC / PROD. NR. / Productnummer?
Lees meer op:
http://www.aeg.nl/overlays/find-pnc/
7. Hoe registreer ik mijn apparaten?
U dient hiervoor eerst een account aan te maken - klik hier.
U vult uw persoonlijke gegevens in en zoekt u uw apparaten op aan de hand van het PNC nummer of de modelnaam.
8. U kunt niet meer inloggen?
Om uw wachtwoord te achterhalen, voert u hier het e-mailadres in dat u gebruikt hebt om u te registreren, en dan sturen wij u een e-mail met een nieuw wachtwoord.
U kunt uw wachtwoord veranderen nadat u bent aangemeld.
9. Heb ik recht op een certificaat?
Na de registratie via AEG.nl ontvangt u een registratiebevestiging per e-mail.
U ontvangt alleen garantiecertificaat voor 5 jaar garantie op inbouwapparaten, als u voldoet aan de voorwaarden van deze aanvullende garantie. U dient zich hiervoor te registreren op www.mijnapparaten.nl om uw certificaat aan te vragen.
10. Krijg ik mijn garantiecertificaat voor de aanvullende garantie per post toegestuurd?
Nee, in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hebben wij besloten om aanvragen van garantiecertificaten via de website www.MijnApparaten.nl alleen digitaal beschikbaar te stellen. Daarom kunt u een kopie van uw garantiecertificaat krijgen door in het MijnApparaten.nl-overzicht het garantiecertificaat te bekijken, op te slaan en af te drukken.
11. Ik heb een garantiecertificaat, maar nu is mijn apparaat omgeruild. Is de garantie overdraagbaar?
Dit is afhankelijk van de resterende looptijd van de aanvullende garantie. Het certificaat kan eventueel worden omgezet naar het nieuwe apparaat. U dient uw nieuwe gegevens (zoals model, PNC-nummer en serienummer) hier door te geven zodat wij het voor u in behandeling kunnen nemen.
Connectivity
1. Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de voordelen van connectivity?
- Een smartphone of tablet waarop de My AEG Care app geïnstalleerd is.
Download de My AEG Care app via de Apple Store of Google Play.
- Apple: (smartphone of tablet) - minimaal iOS 8.0 of hoger
- Android: (smartphone of tablet) - Minimaal Android 4.0.3 of hoger
- Wifi-router die 2.4 GHz b/g/n ondersteunt met WEP, WPA of WPA2 AES/TKIP met internetverbinding.
- Een AEG apparaat met Connectiviteit-functie.
2. Wat als mijn apparaat op een plaats staat waar ik geen sterk wifi-signaal heb?
Wanneer het apparaat op een plaats staat met geen of een zwak wifi-signaal, heb je mogelijk een range extender nodig.
3. Kunnen de geconnecteerde apparaten vanaf meerdere smartphones en/of tablets bediend worden?
Ja, je hoeft alleen de My AEG Care app te downloaden, in te loggen met hetzelfde account en ervoor te zorgen dat je smartphone of tablet is aangesloten op hetzelfde wifi-netwerk als het toestel.
Let op! Je wasmachine/droger kan niet tegelijkertijd bediend worden vanaf verschillende smartphones/tablets.
4. Bestaat er een gids over het gebruik van geconnecteerde apparaten?
Ja, download deze Snelstartgids om je op weg te helpen.
5. Hoe gaat AEG om met de persoonlijke informatie die vereist is bij het registreren van het toestel?
In de algemene voorwaarden vindt je hierover meer uitleg over.
6. Waar kan ik terecht voor informatie of met vragen over de installatie en het gebruik van mijn geconnecteerde toestel?
Indien je vragen hebt over je geconnecteerde apparaat of graag meer te weten komt over geconnecteerde apparaten in het algemeen, dan kun je met ons contact opnemen via het contactformulier.
7. Het lukt mij niet om mijn apparaat te connecteren met de app, waar ligt dit aan?
Vaak heeft dit te maken met het feit dat de wasmachine of droger op zolder staat en het wifi signaal van de router reikt meestal niet tot de 2e verdieping. Dit komt doordat de zolder het verst verwijdert is van de router.
Dit kun je op 3 manieren oplossen:
-Via een access point: door middel van een netwerkkabel naar je zolder sluit je een access point aan op je router. Op deze manier heb je geen last meer van obstakels. De snelheid blijft dus maximaal en je hebt altijd een sterk wifi signaal.
-Via Multiroom wifi: op deze manier creëer je één groot wifi netwerk met overal in huis een sterk wifi signaal. Je plaatst een basisstation bij je router en zet satellieten op andere plekken in je huis. De verschillende stations weten van elkaar waar in huis ze zijn en communiceren draadloos met elkaar.
-Via het stroomnet: dit doe je door één powerline adapter aan te sluiten bij je router en steekt de tweede op zolder in het stopcontact. Zo creëer je daar een extra wifi netwerk met een sterk signaal zonder kabels te trekken. Valt het stopcontact op zolder onder een andere stroomgroep? Kies dan een adapter met automatische fasekoppeling.